2009. december 26., szombat

Ezt meg kell mutatnom...

Egy pár hónapja gondoltam egyet, -már megint valami őrültség,- gondoltam akkor, de a végeredményt látva, úgy hiszem érdemes volt belevágnom.

Még korábban Mammka és Katbo blogján találkoztam szebbnél szebb kekszformázó hengerekkel, melyek igencsak megtetszettek.
Égen-földön nem találtam még hozzájuk hasonlót sem, vásárokon keresgéltem, faragókat kérdezgettem, de volt aki még csak nem is hallott ilyenről, nemhogy ilyet készítsen.

Aztán elgondoltam, hogy készíttetek hengereket, a fa nem probléma, a hengerkészítés (esztergálás) nem probléma, és "találtam" fafaragót is Csapó Imre személyében, aki készségesen felajánlotta segítségét.

Novemberben útjára is indult a dolog:
egy pár évvel ezelőtt a nagymamám kivágatta a diófáját, az feldarabolva a férjem szüleinél szárad, innen az "alapanyag". Apósomék méretre vágták. Apukám hengert esztergált a hasábokból, addig én mintákat terveztem, Imre pedig a rajzok alapján elkészítette ezeket a gyönyörűségeket.
Három témában készültek a hengerek:
- karácsonyi, melynek épp aktualitása is van,
- "hétköznapos" és
- kisfiús mintákkal.

Sajnos kész kekszet nem tudok mutatni:-(. Valahogy nem akart összejönni a megfelelő tészta. Még kísérletezem.

Egyébként a fafaragó Imrének is nagyon tetszettek a hengerek, talán ő is készít hasonlókat...

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek ezek a hengerek! Csak nem tudom, hogy kell használni. Ez kivágja rögtön a kekszet is???
    Gratulálok a készítőknek!!!!
    Neked meg sok sikert a kekszekhez. Nagyon várom a kész terméket!!!!

    VálaszTörlés
  2. Csilla, ezek nagyon klasszak lettek! Gratula minden közreműködőnek. Szintén Mammka blogján vannak linkek receptügyben.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon remek volt az ötlet is, de a hengerek kivitelezése csodálatos! Gratulálok.
    Én nagyon kíváncsi vagyok a kekszekre is.!

    VálaszTörlés
  4. Csilla, arra nem gondoltál, hogy csináltatsz még egy csomót és eladod?????
    Csak mert nekem pl nincs diófa anyagom, meg megrajzolt mintám, meg fafaragó ismerősöm. Viszont annyira nagyon, de nagyon szeretnék én is ilyeneket. Még Violini blogján láttam többmint egy éve, de azóta sem tudtam szerezni.

    VálaszTörlés
  5. Tyű, nagyon irigykedem:))) Valahol van egy receptem, előszedem és emailban elküldöm.
    Csodálatosak, már nagyon várom a kész terméket.
    Jó sütögetést!

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm, köszönöm!
    Látom, nem csak nekem tetszenek ezek a gyönyörűségek!

    Ili!
    A henger csak mintázza a tészta felületét, el nem vágja, de "megmutatja", hogy hol kell vágni. A hengeren látható négyzetes bemélyedések "keretet" adnak mintának, közöttük kell vágni. Én derelyevágót használtam (mármint a kísérletezéseknél), így még hullámos is a keksz széle.

    Nöné!
    Köszönöm! Már szemeztem a recepttel, de még nem próbáltam ki, "felveszem" a kipróbálandók listájára:-)!

    Zsuzsa!
    Köszönöm!
    Régóta vágytam ilyen hengerre és ha már készíttettem nem álltam meg a karácsonyi mintáknál, a 3 felsorolt mellett maradt egy "csupasz" is, amelyre csak a hornyok kerültek, a további mintáknak a képzelet szabhat határt...

    Marywolf!
    Úgy gondolom, lesz folytatása a hengerkészítésnek. Majd értesítelek a fejleményekről!

    Rinka!
    Köszönöm a receptet!
    Még a héten kipróbálom!:-))

    VálaszTörlés
  7. Kedves Csipcsilla!

    Szeretnék ilyen kekszhengereket vásárolni, főleg a kisfiús érdekel, de a karácsonyos is jó ötlet.
    Köszönettel várom, hogy erre milyen lehetőség lenne?
    neuvirth.juditkukacvipmail.hu

    VálaszTörlés
  8. Kedves Csilla!

    Gyönyörűségesek ezek a kekszmintázók.
    Megvásárolni van lehetőség a készítőnél??
    Történt valami előrelépés ebben az ügyben??
    Köszönettel várom válaszod a kepviselet98@gmail.com-ra
    Zsuzsa

    VálaszTörlés