2009. február 23., hétfő

Horgolt mamusz

A minap éppen egy régi könyv akadt a kezembe, ÖTLETTÁR KÉZIMUNKÁZÓ KICSIKNEK ÉS NAGYOKNAK (Kálovics Magda, Tankönyvkiadó. Bp. 1977).


Ebben találtam horgolt papucs /
mamusz leírását.
(a képre kattintva olvasható)





Amint egy kis szabadidőre tettem szert, -és nem akartam a varrógépet zakatoltatni- elkezdtem a leírás alapján a mamuszt horgolni, persze vissza vissza bontogattam, mert nem ír konkrét szemszámot, így próbálkoztam. Amikor úgy véltem megfelelő a kezdet, gyorsan lejegyeztem a szemszámokat, szaporításokat, sor számokat, hiszen még a párját is el kellett készíteni:-).

A leírást tovább bővítette, íme a végeredmény:A sötétbarna mamuszhoz narancssárga fonallal díszítő sort és "gombokat" készítettem (a képen igencsak rózsaszínűnek hat).

A talp rész:
  • vastag kék vászon - a kopásállóságra-.
  • flíz - a bélelésre-,
  • hőre puffadó festék - a csúszásgátlásra-.
Hamar elkészültem vele, könnyű és hasznos...

Ajánlom mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése